Hjälpsidor för ServIT eHelpdesk


Hjälp

Översikt

Att komma igång

Kontaktytor
-Telefonkö
-Chatt
-E-post
-Kontaktformulär
-SMS
-Facebook
-Twitter

Tjänster
-Ärendehantering
-Kundregister (CRM)
-Svarstjänst
-Telemarketing (TM)
-IP-telefoni (SIP)

Övriga funktioner
-Datalagring
-Policy IP-telefoni
-Ärendehantering PRO
-Statistik
-Rapporter
-Sevicenivå SLA
-Wallboard
-Screen pop-up
-Kalender
-Inloggning Callcenter
-Ljudfiler
-Nöjd Kund Mätningar
-Integration, egen hemsida
-Nummerplan
-Svarsställe
-Callcenter PRO
-Klassificering
-Egen högermeny
-Sparade sökningar
-Filtrering ärenden
-Köa ärenden

Manualer

Versioner

Vanliga frågor (FAQ)

Villkor (TOS)
Första Föregående Nästa Sista

Nummerplan

Har man fler än ett publikt telefonnummer finns en funktion för att administrera sin nummerplan. Det är bara kontakta oss för att beställa nummer eller nummerserier.


Inställningar

Gå till menyn SIP-konto/Nummerplan. Man får en lista på alla sina tilldelade telefonnummer. Klicka på Ändra för att ändra inställningarna för ett nummer.

Följande alternativ finns att koppla till:
  • Ledigt - Numret är reserverat men används inte
  • Telefonkö - Numret kopplas till en telefonkö för köhantering. Ange kö och kommentar.
  • SIP konto - Numret kopplas till ett SIP-konto, dvs. handläggaren med detta SIP-konto får ett direktnummer. Man kan välja att vidarekoppla samtalen om ingen är inloggad på SIP-kontot eller om man inte svarar inom visst intervall.
  • SIP konto med röstbrevlåda - Som ovan men istället för vidarekoppling kopplas samtalen till röstbrevlåda. Man anger påringningstid innan röstbrevlådan går in.

Röstbrevlåda

Uppringare som möts av röstmeddelande kan prata in sitt ärende på sedvanligt sätt. En ljudfil skickas via e-post till handläggaren. Handläggaren kan också från sin SIP-telefon ringa till och där lyssna av sina meddelanden


Utskriftsvänlig version
Utskriftsvänlig version (alla sidor)