Hjälpsidor för ServIT eHelpdesk


Hjälp

Översikt

Att komma igång

Kontaktytor
-Telefonkö
-Chatt
-E-post
-Kontaktformulär
-SMS
-Facebook
-Twitter

Tjänster
-Ärendehantering
-Kundregister (CRM)
-Svarstjänst
-Telemarketing (TM)
-IP-telefoni (SIP)

Övriga funktioner
-Datalagring
-Policy IP-telefoni
-Ärendehantering PRO
-Statistik
-Rapporter
-Sevicenivå SLA
-Wallboard
-Screen pop-up
-Kalender
-Inloggning Callcenter
-Ljudfiler
-Nöjd Kund Mätningar
-Integration, egen hemsida
-Nummerplan
-Svarsställe
-Callcenter PRO
-Klassificering
-Egen högermeny
-Sparade sökningar
-Filtrering ärenden
-Köa ärenden

Manualer

Versioner

Vanliga frågor (FAQ)

Villkor (TOS)
Första Föregående Nästa Sista

Integration med egen hemsida

Det är enkelt att integrera funktioner från ServIT eHelpdesk med en egen hemsida/supportsida. Ni kan på så sätt använda färdiga funktioner för att (via iframe) visa information från lösningen på er egen sajt. Kod för iframe:s finns via kontrollpanelen.


Olika möjligheter

  • Kontaktformulär - Om ni har konktaktytan Kontaktformulär kan ni klistra in kod för att visa ett kontaktformulär på önskat ställe på er egen sajt.
  • Ring mig (webb) - Om ni har konktaktytan Webb och telefonkö kan ni klistra in kod för att låta kunden begära att bli uppringd av era handläggare
  • Chatt - Om ni har konktaktytan Chatt kan ni integrera kod som era kunder kan använda för att initiera chatt med era handläggare. Om chatten är stängd (eller obemannad) visas en "stängttext" som ni anger.
  • Supportsida - Ni kan även enkelt skapa en sida för hela er support, där ni kan skräddarsy en sida som visar alla möjliga aktiva kontaktytor, inkl. t.ex. e-postadress, telefonnummer etc. Detta görs under Inställningar i kontrollpanelen.
  • Köstatus - En annan möjlighet är att visa aktuell köstatus. På så sätt kan ni med automatik visa i klartext hur lång kö ni har för stunden till er telefon/chatt-support. Detta görs också under Inställningar i kontrollpanelen.

Teknik

Integration sker genom att klistra in kod för olika s.k. iframe:s* på er egen sajt. Uppdatering av er egen sajt måste ni alltså själva hantera, men det är ett enkelt handgrepp. När man integrerar en iframe på sin egen hemsida kan man justera vissa parametrar för att få bästa möjliga utseende på sin egen hemsida. Man kan även med fördel använda en egen css-fil* för att det som visas från tjänsten skall följa samma design som er befintliga hemsida.

*iframe är en del av en webbsida som hämtas från ett annat ställe än den vanliga sidan. För kunden presenteras allt som en och samma sida (fast innehållet hämtas från olika platser) *css-fil är en fil där man kan bestämma design på olika typer av delar i en hemsida, t.ex. font, färg, storlek på brödtext, huvudrubrik, etc


Utskriftsvänlig version
Utskriftsvänlig version (alla sidor)