Hjälpsidor för ServIT eHelpdesk


Hjälp

Översikt

Att komma igång

Kontaktytor
-Telefonkö
-Chatt
-E-post
-Kontaktformulär
-SMS
-Facebook
-Twitter

Tjänster
-Ärendehantering
-Kundregister (CRM)
-Svarstjänst
-Telemarketing (TM)
-IP-telefoni (SIP)

Övriga funktioner
-Datalagring
-Policy IP-telefoni
-Ärendehantering PRO
-Statistik
-Rapporter
-Sevicenivå SLA
-Wallboard
-Screen pop-up
-Kalender
-Inloggning Callcenter
-Ljudfiler
-Nöjd Kund Mätningar
-Integration, egen hemsida
-Nummerplan
-Svarsställe
-Callcenter PRO
-Klassificering
-Egen högermeny
-Sparade sökningar
-Filtrering ärenden
-Köa ärenden

Manualer

Versioner

Vanliga frågor (FAQ)

Villkor (TOS)
Första Föregående Nästa Sista

Vanliga frågor

Vi har testat systemet och vill nu använda det "på riktigt". Hur gör vi?

Hur beräknas kostnaden per månad?

Hur byter vi ut hälsningsmeddelandet i vår telefonkö?

Kan vi få en annan röst för köbeskeden?

Hur gör vi om vi ska ha extraöppet under en kväll?

Vi vill ha flera köer och använda menyval. Går det?

Vi har redan ett etablerat kundtjänstnummer. Kan vi behålla det?

Vad behövs för att jag ska kunna köra er Windows-klient?

Jag använder inte en PC med Windows. Kan vi använda systemet ändå?


Hittar du inte svaret på din fråga här? Gå till Support och kontaktinformation.

Svar:

Vi har testat systemet och vill nu använda det "på riktigt". Hur gör vi?

Du klickar på länken "Bli kund". Fyll i uppgifterna i formuläret och följ instruktionerna för betalning.


Hur beräknas kostnaden per månad?

Alla delar som är aktiva under en kalendermånad ingår normalt i den faktura som skapas vid månadsskiftet.

Undantag som ej faktureras:
  • Om du har aktiverat en ny tjänst senaste månaden men inte hunnit använda den ännu.
  • Om du har aktiverat en ny tjänst sista veckan på en månad.
  • Om du har avaktiverat en tjänst senaste månaden och inte har använt den denna månad.



Hur byter vi ut hälsningsmeddelandet i vår kö?

För att byta ert hälsningsmeddelande (eller annat köbesked) går du till sidan för Ljudfiler. Klicka "[ Ändra ]" för den ljudfil i telefonkön du vill byta ut. Klicka på "[ Ny inspelning ]". Ring inspelningsnumret som visas eller ladda upp ljudfil från din PC. Ange kortnamn, beskrivning mm och tryck "Spara".


Kan vi få en annan röst för köbeskeden?

Med ServIT eHelpdesk så sköter man sina köbesked själv via sidan för ljudfiler. Vid behov kan vi assistera med inspelning eller hjälpa till att finna en professionell inspelningsstudio.


Hur gör vi om vi ska ha extraöppet under en kväll?

Ni kan enkelt justera era öppettider, antingen permanent eller för tillfälliga ändringar på kalender-sidan. För att lägga in extra öppet (eller tillfälligt stängt) så klickar du på länken "Lägg till" i rutan för Avvikelser. Välj status "Öppet" när du ska ha extraöppet (och "Stängt" om du skall ha stängt), ange sedan datum och tider som avvikelsen gäller för. Tryck på "Lägg till" och avvikelsen är registrerad!


Vi vill ha flera köer och använda menyval. Går det?

Ni får kontakta oss för att bli Pro-kund, får ni tillgång till dessa funktioner och mycket mer. T.ex. möjlighet att ha inmatning av kundnummer, inspelning av samtal, skräddarsydda köskript, fri support mm mm.

Kontakta oss för mer information.


Vi har redan ett etablerat kundtjänstnummer. Kan vi behålla det?

Genom att vidarekoppla ert befintliga nummer till det nummer ni får av oss kan ni börja använda telefonkö i ServIT eHelpdesk utan att behöva gå ut med nya uppgifter till era kunder. Kontrollera med er telefoniansvarig/operatör hur ert nummer kan vidarekopplas.


Vad behövs för att jag ska kunna köra er Windows-klient?

Det tar bara några sekunder att installera vår Windows-klient och den tar väldigt lite resurser. Du behöver ha behörighet att installera ett program på PC'n för att kunna testa detta.

Programmet kommunicerar med ServIT tjänsten 'ehelpdesk.servit.se' över Internet på en speciell 'port' (9710). Denna måste vara öppen för utgående trafik på ert PC/ert nätverk. Du kan få en varning angående detta från er brandvägg när du startar klienten, tryck då på 'acceptera'. Äldre versioner av Windows kan behöva att du laddar ner .NET framework, du får i så fall en varning om detta under installationen.


Jag använder inte en PC med Windows. Kan vi använda systemet ändå?

ServIT CallCenter kan användas ändå men inte med full funktionalitet. Den realtidsklient som finns fungerar i dagsläget bara på Windows-plattformen. Övriga funktioner fungerar som vanligt, du kan logga in via webben och även som distanshandläggare (direkt via telefonen).

























Utskriftsvänlig version
Utskriftsvänlig version (alla sidor)